پاورپوینت مرکز مبادله ارز و طلای ایران

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
توضیحات:
پاورپوینت آشنایی با مرکز مبادله ارز و طلای ایران (مفاهیم، چرایی، کارکرد و نحوه دریافت ارز) در 15 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش.

در پاورپوینت حاضر به مفاهیم، چرایی و دلایل ایجاد مرکز مبادله، کارکردها و نحوه دریافت ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخته می شود.

بخشی از پاورپوینت:
مرکز مبادله ارز و طلا طبق وعده بانک مرکزی قرار است پاسخگوی تمام نیازهای ارزی کشور باشد و هدف آن مداخله فعال این نهاد در بازار ارز است. بنابراین پس از این قیمت رسمی دلار همان قیمتی است که معاملات به صورت حواله و اسکناس در مرکز مبادله بر مبنای آن انجام می‌شود و هر نرخ و بازار دیگری به غیر از نرخ سامانه نیما و نرخ مرکز مبادله به طور رسمی قاچاق و غیرقانونی محسوب می‌شود.

در این مرکز قرار است 68 نوع خدمات تأمین ارز انجام شود و همچنین مردم برای دریافت این ارز باید به کارگزاری‌هایی که بانک مرکزی معرفی می‌کند مراجعه کنند؛ در آینده صرافی‌های بانکی و تضامنی نیز به این شبکه اضافه خواهند شد.
در این شیوه همچنین بانک مرکزی تصمیمات جدیدی برای ارزهای مسافرتی گرفته است. از این به بعد برای مسافرت‌های زمینی 300 یورو و مسافرت‌های هوایی 500 یورو در نظر گرفته شده و مسافران می‌توانند آن را پشت گیت فرودگاه تحویل بگیرند.
پیش از این میزان ارز مسافرتی بر اساس ویزا به مسافران تعلق می‌گرفت و می‌توانستند آن را از صرافی‌ها خریداری کنند.
نکته مهم در خصوص راه‌اندازی مرکز مبادلات ارز و طلا این است که دیگر ارزی با کارت ملی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و صرافی‌ها می‌توانند از منابع داخلی خود در همان فصل از مردم ارز بخرند و بفروشند.
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 4407 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:1,022 کیلوبایت

 قیمت: 63,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    پاورپوینت در 15 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش pptx

  • گالری تصاویر :