تحقیق نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
تحقیق نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش، در قالب فایل word و در حجم 15 صفحه.

چکیده:
امروزه دانش به عنوان یک منبع استراتژیک و یک شایستگی کلیدی برای انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. و همه‌ی گروه‌های کار و کار عملی اذعان دارند، برای اینکه سازمان‌ها بتوانند در دنیای تجاری و رقابتی حضور مستمر و پایداری داشته باشند باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند از این‌رو برای استفاده صحیح از این منبع پرمایه موضوع مدیریت دانش در دستور کار سازمان‌های پیشرو قرار گرفته است. مدیریت دانش بر سه موضوع اصلی یعنی: انسان، ساختار و فناوری تأکید دارد و سعی دارد تا با ایجاد ساختار مناسب و زیرساخت‌های تکنولوژیکی لازم در سازمان و با محور قرار دادن انسان و آماده سازی او به عنوان دانشکار، با تولید و استفاده صحیح از منبع دانش به اهداف سازمانی دست پیدا نماید. تا از این طریق ضمن آماده سازی خود برای گذر از عصر صنعتی به عصر دانشی، بتواند سازمانی بر پایه دانش را بنا گذارد. در این مقاله ابعادی از موضوعات مرتبط با مدیریت دانش و نقش فناوری اطلاعات به عنوان یکی از سه زیر ساخت اصلی مدیریت دانش در این ارتباط مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ساختار این مقاله تشکیل شده از:
    - مقدمه: که در آن ضمن بیان جایگاه دانش در سازمان، دانش به عنوان یک منبع ارزشمند معرفی می‌شود.
    - مدیریت دانش: ارایه تعریف اجمالی از مدیریت دانش و سطوح مختلف آن و رابطه بین فناوری و مدیریت دانش و انسان، مطالب این بخش را تشکیل می‌دهند.
    - مدیریت زنجیره داده، اطلاعات و دانش: در این بخش از مقاله جایگاه، نقش و نحوه مدیریت داده و اطلاعات و دانش تبیین می‌گردد.
    - مدیریت دانش ضمنی، دانش آشکار: در این قسمت ضمن معرفی اجزاء دانش (شامل دانش ضمنی – آشکار) اجزای مدل نوناکا – تاکوچی که نحوه و فرآیند تبدیل این دو نوع از دانش را به یکدیگر مطرح می‌نماید مورد بررسی قرار می‌گیرد. و در پی آن نقش و نحوه استفاده از فناوری در این فرآیند به بحث گذاشته می‌شود.
    - جمع بندی: بخش پایانی مقاله به جمع‌بندی مطالب ارایه شده اختصاص یافته است.

پس از پرداخت هزینه می توانید فایل word و قابل ویرایش این مقاله را دانلود بفرمایید.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 26921 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:378 کیلوبایت

 قیمت: 24,100 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    قابل استفاده دانشجویان و علاقمندان رشته های مدیریت و IT


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش