سه نمونه گزارش کار آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (آزمایش ماز لابیرنت - آزمایش ماز u شکل)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
سه نمونه گزارش کار آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (آزمایش ماز لابیرنت - آزمایش ماز u شکل) در قالب فایل word در 17 صفحه.

+ فایل هدیه: توضیحات آزمایش ماز لابیرنت

بخشی از متن نمونه اول:
ابزار آزمایش
1- یک صفحه عایق است که روی آن چند شاخه مسیر یو شکل در یک صفحه فلزی تعبیه شده است (معمولا ده شاخه).
2- دستگاه زمان سنج و شمارشگر که با یک فیش دو سر به صفحه عایق متصل می‌شود،
3- یک قلم فلزی که با فیش به شمارشگر متصل است و با هر برخورد به صفحه عایق خطا ثبت می‌کند.
روش آزمایش
مرحله اول: آزماینده پس از توضیحات لازم راجع به نحوه کار، صفحه حائلی را به گونه‌ای جلو صورت آزمودنی می‌گیرد که نتواند صفحه ماز را بیند. آزمودنی قلم ماز را در دست گرفته و به کمک آزماینده از ابتدای مسیر ماز شروع به حرکت می‌کند. اگر قلم فلزی از قسمت عایق مسیر u شکل خارج شود به‌دلیل اصابت قلم با صفحه فلزی صدای بوق شنیده شده و خطا ثبت می‌گردد. آزماینده به محض "اعلام شروع " زمان سنج را بکار می‌اندازد و در ضمن تعداد خطاهای آزمودنی را نیز یادداشت می‌کند. این کوشش 10 بار انجام شده و زمان آزمایش و تعداد خطا ثبت می‌شود.
مرحله دوم: آزماینده صفحه ماز را به اندازه 90 درجه به راست می‌چرخاند و مطابق با مرحله قبل 10 بار آزمایش را انجام می‌دهد. آزماینده در این مرحله هم برای هر کوشش مدت زمان و تعداد خطاهای آزمودنی را یادداشت می‌کند.
مرحله سوم: آزماینده صفحه ماز را به اندازه 90 درجه به چپ می‌چرخاند تا به صورتی که در مرحله اول قرار داشت برگردد و مجدداً 10 بار آزمایش را تکرار می‌کند. آزماینده در این موقعیت هم برای هر کوشش مدت زمان و تعداد خطاهای آزمودنی را یادداشت می‌کند.

بخشی از متن نمونه سوم:
در اين آزمايش سعي بر آن است كه اثر تكرار و تمرين را روي يادگيري و كاهش زمان بسنجيم كه آيا تكرار وتمرين زمان را كاهش مي دهد؟ سوالاتي در اين آزمايش ممكن است كه به ذهن خطور كنند كه:
1- آيا تكرار و تمرين موجب كاهش زمان مي شود؟
2- آيا تكرار و تمرين باعث يادگيري مي شود؟
فرضيه تحقيق:
تكرار وتمرين باعث كاهش زمان و افزايش يادگيري مي شود.
وسايل آزمايش:
يك عدد كرونومتر، يك ماز U شكل يك كاغذ و مداد براي ثبت نتايج.
اجراي آزمايش: دراين آزمون آزمودني بايد بتواند مراحل ماز را به كمك حافظه ياد بگيرد و از راه كوشش و خطا كه ذهني مي باشد مراحل را ياد بگيرد.
آزمودني نبايد ماز را ببيند چون مسير را شناسايي مي كند. آزمون U شكل شامل 10 مرحله، 10 تا شكل U، كه هر كدام از اشكال U داراي 2 مسير است كه يكي به طرف راست و ديگري به طرف چپ كه يكي از آنها راه اصلي و ديگري بن بست است كه آزمودني انگشت خود را در ابتداي ماز قرار مي دهد و هر وقت كه شروع كرد كرونومتر زده مي شود و در حين اينكه آزمودني مسير را طي مي كند آزمايشگر خطاهاي او را محاسبه مي كند آزمودني بايد انگشت خود را در داخل ماز حركت دهد و مسير را طي كند تا از طريق كوشش و خطا بتواند مسير اصلي را پيدا كند و آنقدر اين كار را انجام دهد كه بتواند سه بار متوالي و بدون خطا از ابتدا تا آخر مسير را طي كند. آزمايشگر در هر مرحله زمان را محاسبه مي كند و خطاهاي آزمودني شمارش و آنها را در جدول ثبت مي كند. تنها در صورتي مي توان گفت كه يادگيري صورت گرفته كه آزمودني بتواند سه بار متوالي و بدون اشتباه مسير را طي كند.
در هنگام اجراي اين آزمايش چشم آزمودني با يك چشم بند بسته مي شود و نحوه محاسبه خطاها بدين صورت است كه اگر آزمودني حتي يك ذره تضاد فكري پيدا كند و به داخل مسير بن بست برود مجدداً بر گردد. خطا محسوب مي شود.

فهرست مطالب نمونه اول:
چکیده
مقدمه
هدف
فرضیه
ابزار آزمایش
روش آزمایش
یافته ها
تحلیل

فهرست مطالب نمونه دوم:
مقدمه
هدف
وسایل آزمایش
شیوه آزمایش
تحلیل نتایج

فهرست مطالب نمونه سوم:
چکیده
مقدمه
ادبیات تحقیق
یادگیری از راه کوشش و خطا
طرح تحقیق
فرضیه
وسایل آزمایش
نتایج
بحث و تفسیر
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3069 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx, pdf

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:2,662 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل دانلودی را با نرم افزار Rar از حالت فشرده خارج نمایید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    سه نمونه گزارش کار آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (آزمایش ماز لابیرنت - آزمایش ماز یو شکل) در قالب فایل word و pdf