تحقیق سیل و سیلاب

دسته بندي : کتاب » گوناگون
توضیحات:
تحقیق سیل و سیلاب عوامل و راهای پیشگیری از آن، در قالب فایل Word و در 46 صفحه.

بخشی از متن فایل:
در این مجموعه سعی شده است با بررسی و تشریح تعدادی از مهم‌ترین حوادث سیل به نحوه مواجهه و انجام تمهیدات مناسب قبل، حین و بعد از آن پرداخته شود.
انسان همواره به توسعه، که لازمه‌ی آن استفاده از منابع طبیعی است، نیازمند بوده و بر این اساس سیمای طبیعت به‌ویژه زمین را با ایجاد سکونت‌گاه‌، توسعه حمل و نقل، نابودی جنگل‌ها و مراتع، ‌فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی، ‌بهره‌برداری از معادن، تغییر مسیر رودخانه‌ها ‌و احداث سد، تغییر داده است. از طرفی افزایش جمعیت، پیشرفت فناوری و در نتیجه گسترش فرهنگ مصرف و به‌دنبال آن نیاز بشر، میل او را به درگیری‌، نزاع‌ و استفاده بیشتر از منابع طبیعی و انرژی و در نتیجه تخریب محیط زیست را بیشتر نموده است. گرم شدن کره زمین، ‌کاهش ضخامت لایه ازن‌، ‌ریزش نزولات اسیدی، ‌آلودگی ‌هوا‌، ‌آلودگی ‌شیمیایی آب و مواد‌ غذایی‌، ‌نابودی و کاهش تنوع زیستی، حوادث ‌هسته‌ای، انفجار، سوانح و حوادث هوایی، ‌ریلی و جاده‌ای، بیماری‌های واگیردار و بالاخره تغییرات آب و‌ هوا، نمونه‌هایی از این بلایا هستند. به‌دلیل عدم آگاهی و زیاده‌خواهی بشر، ‌ابعاد حوادث گسترده شده که علی‌رغم دسترسی به فناوری پیشرفته و حجم زیاد اطلاعات، مقابله با آنها بسیار مشکل شده است.

کشور پهناور ما نیز از وقوع این حوادث مستثنی نبوده و پیوسته در معرض خطرات و حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی (انسان‌ساخت) گوناگون قرار داشته و متحمل زیان‌ و خسارات‌های هنگفت ناشی از آنها شده است. از اینرو اقدامات پیشگیری و حذف یا کاهش اثرات، به‌کارگیری و ارتقای امکانات و تجهیزات موجود برای آمادگی و مقابله با حوادث، پیش‌بینی و تأمین نیازهای اساسی و اضطراری آسیب‌دیدگان در هنگام رخدادهای طبیعی و ارائه  خدمات جستجو، نجات و امدادرسانی فوری و از قبل سازمان‌یافته به آنها و افزون بر آن، حفظ سلامت، ایمنی و بازگرداندن شرایط به حالت عادی ضرورتی انکارناپذیر است که باید در برنامه  کار سازمان‌های متولی قرار گیرد.

فهرست مطالب:
سیل چیست
نقش عوامل انسانی در وقوع سیل
عوامل موثر برای پیش‌بینی تحلیلی سیلاب
نقش جنگل در جلوگیری از بروز سیلاب ها
سیل عید نوروز ۹۸ ایران
طغیان یک رودخانه در ایالت واشینگتن در آمریکا
عوامل اصلی ایجاد سیل
پیش‌بینی سیل
نقش جنگل در جلوگیری از بروز سیلاب‌ها
سيلاب دشت
فراواني سيلاب
چه ميزان ريسك قابل‌قبول است
سدهاي مخزني
سيل بندها و گوره ها (Levees and flood walls)
راهکار های دنیا برای مقابله با سیل
تاریخچه سیل های ویرانگر در ایران
روش های مقابله با سیل
روشهاي مديريت مهار سيلاب
دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 27765 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:3,708 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    لطفا فایل فشرده را استخراج کنید و توجه داشته باشید که دانلود قطع نشود

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل دانلود حاوی فایل ورد و pdf بصورت جداگانه میباشد.

  • گالری تصاویر :