گزارش تخصصی دبیر ریاضی : بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
دانلود گزارش تخصصی : دبیر ریاضی : بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه،
در قالب word و در 17 صفحه ، قابل ویرایش.


بخشی از متن گزارش تخصصی:
چکیده
امروزه بحث جهانی شدن GLOBALZATION امروزه منجر به بروز چالش هایی در جوامع در حال توسعه شده است. این بحث شرایط ویژه ای را در نظام های تعلیم و تربیت جهانی پدید آورده است. بدین صورت اگر نظام های آموزشی، موقعیت کنونی را به درستی درک و تحلیل نمایند، می توانند در برابر آن دست به انتخاب درست بزنند و تهدیدهای مبهم را به فرصت های ممتاز تبدیل نمایند و در غیر این صورت با مشکلات فرهنگی، اجتماعی اقتصادی متعددی روبرو خواهند شد که جوامع ساده و اولیه را زمین گیر خواهد نمود. در این مقاله موارد زیر مورد بررسی قرار گرفته است.
-1 بررسی تأثیرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فلسفی روند جهانی شدن.
-2 چهارمین گزارش یونسکو در زمینه ی ((معلمان و تدریس در جهان در حال تغییر)) در باب ((ناتوانی نظام های آموزش و پرورش)) در جهت افزایش منزلت معلمان.
-3 نقش نظام های آموزشی و ویژگی های رهبران فرهنگی در عصر جهانی شدن. -4 ابعاد تربیت انسان در عصر جهانی شدن.
-5 تحول در کلاس درس


مقدمه
درس ریاضی ، یکی از ارکان مهم تدریس و یکی از پایه های بنیادین در سطوح مختلف تحصیلی می باشد که مقدمه ورود به سالهای بعدی برای نیل به اهداف مهم جامعه می باشد که هر زمان بـاید مورد اهمیت خاصی از سوی معلمین و دست اندرکاران آموزش و پرورش در تمامی پایه ها و مراکز قرار گیرد که با شاخص قرار دادن این درس ، انتظار می رود جوامع در سالهای آتی نه تنها در این درس به مشکلی برخورد نکرده باشند بلکه بتوانند از عهده انجام مسئولیتهای محوله در رابطه با این درس برآیند . با این مقدمه کوتاه می خواهم در تحقیق خود از علل ضعف دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی بپردازم که امیدوارم که مورد اهمیت قرار گیرد.

هدف کلی گزارش
بررسی چالش ها و مشکلات تدریس ریاضی و ارائه راهکار برای آن

اهداف جزئی گزارش
چالش های موجود در نظام معلمی
الف ) پایین بودن شأن و مقام معلمی در اجتماع
È ) پایین بودن سطح دانش و مهارت حرفهای آنان
Ì ) پایین بودن حقوق و مزایای معلمی.
این سه چالش نیز خود در به ثمر نرسیدن تحول بنیادین در آموزش و پرورش تأثیرگذار است و علت دیگر آن بیتوجهی به فلسفه تعلیم و تربیت در نظام آموزشی است. باید معلم را با فرهنگ جدید سر کلاس فرستاد و به این صورت است که تحول شکل میگیرد. تا به امروز درباره نقش اساسی دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان زیرساخت توسعه پایدار شعارهایی داده شده اما هنوز نقش آن باور نشده است در حالی که باید گفت آموزش و پرورش موتور توسعه جامعه است و اگر این را بپذیریم، نگاه ها به این دستگاه تغییر خواهد کرد. اما اگر جایگاه آموزش و پرورش به عنوان جایگاه نخست در راه تعالی جامعه تلقی نشود، اتفاق خاصی در آن نخواهد افتاد و به همین شکل فعلی به فعالیتش ادامه خواهد داد.


فهرست مطالب:
چکیده .......................... 3

مقدمه ................... 4

هدف کلی گزارش ........................ 4

اهداف جزئی گزارش .. 5

گردآوری اطلاعات .................. 8

تجزیه و تحلیل اطلاعات ....................... 8

خلاصه یافته های اولیه ..................... 9

مقایسه با شاخص .............................10

معیارهای ارزشیابی .............................11

چگونگی اجرای راه جدید .............................11

گرد آوری اطلاعات بعد از اجرای راه حل ها .............................12

ارزیابی عملکرد : .............................13

موانع موجود در تحقق اهداف .............................13

مزایا و نقاط قوت : .............................13

نقاط ضعف : .............................13

راه کار ها و پیشنهادات .............................14

نتیجه گیری .............................15

منابع: .............................16


توجه: چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و و آماده پرينت و ارائه بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 17281 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:304 کیلوبایت

 قیمت: 41,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب doc و در 17 صفحه ، قابل ویرایش.