تحقیق بررسی عملکرد مخازن کربناته نفتی جنوب غرب ایران با استفاده از محاسبات موازنه مواد

دسته بندي : فنی و مهندسی » مهندسی شیمی
توضیحات:
تحقیق رشته مهندسی شیمی با عنوان بررسی عملکرد مخازن کربناته نفتی جنوب غرب ایران با استفاده از محاسبات موازنه مواد، در قالب فایل pdf و در حجم 156 صفحه.

بخشی از چکیده:
این مطالعه به بررسی مراحل طی شده جهت تعیین عملکرد یکی از میادین نفتی جنوب غرب ایران با استفاده از آنالیز اطلاعات تجربی موجود و محاسبات موازنه مواد پرداخته و روش جدیدی را برای حل معادله موازنه مواد پیشنهاد می کند. ساختار زمین شناسی پیچیده و وجود کلاهک گازی اولیه بزرگ بررسی درست عملکرد مخزن را با مشکل مواجه می کند. در فصل اول معادله عمومی موازنه مواد استنتاج می شود. همچنین مدلهای آبده موجود بحث شده و موارد استفاده هر یک بررسی می گردد. در فصل دوم فعالیتهای انجام شده بوسیله محاسبات موازنه مواد، مطرح و اصلاحات پیشنهادی برای معادله عمومی بررسی می گردد. در فصل سوم پایان نامه به آنالیز رفتار سیال مخزن با استفاده از یازده نمونه ته چای پرداخته می شود و معادله حالت مناسب جهت مدل کردن رفتار سیال میدان پیشنهاد می گردد. در فصلهای چهارم و پنجم پس از بررسی کلیه آزمایشات فشار و با استناد به اطلاعات موجود عملکرد دو بخشی برای میدان پیشنهاد شده است. سپس با استفاده از محاسبات موازنه مواد تطابق تاریخچه سی و چهارساله برای عملکرد پیشنهادی میدان صورت گرفته و میزان هیدروکربور در جا و خواص آبده تعیین شده است. مطالعه موجود نشان می دهد علیرغم توسعه شبیه سازهای پیشرفته مخازن محاسبات موازنه مواد هنوز هم ابزاری قدرتمند، سریع و کم هزینه جهت درک صحیح از نحوه رفتار مخزن می باشد.

دسته بندی: فنی و مهندسی » مهندسی شیمی

تعداد مشاهده: 20941 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 156

حجم فایل:5,584 کیلوبایت

 قیمت: 34,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید. پس از دانلود و نصب نرم افزار، روی فایل دانلودی خود کلیک راست کرده، و گزینه Extract here را انتخاب نمایید. فایل از حالت فشرده خارج خواهد شد.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل pdf