پرسشنامه استاندارد اهمال کاری تحصیلی (سولومون و راث بلوم)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد اهمال کاری تحصیلی، تالیف سولومون و راث بلوم (1984)، در قالب فایل word، شامل 27 پرسش و 3 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی.

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی را سولومون و راث بلوم در سال 1984 ساختند. این مقیاس را دهقانی (1387) برای اولین بار در ایران به‌کاربرده است.
این مقیاس دارای 27 گویه می باشد که 3 مؤلفه را مورد بررسی قرار می دهد:
- مؤلفه اول، آماده شدن برای امتحانات؛ شامل 8 سؤال می‏ باشد.
- مؤلفه دوم، آماده شدن برای تکالیف؛ شامل 11 گویه می باشد
- مؤلفه سوم، آماده شدن برای مقاله های پایان‌ترم؛ شامل 8 گویه می باشد.

 نحوه پاسخدهی به گویه ها به این صورت است که پاسخ دهندگان میزان موافقت خود را با هر گویه با انتخاب یکی از گزینه های «هرگز»، «به ندرت»، «گهگاهی»، «اکثر اوقات»، و «همیشه» نشان می دهند که به گزینه «هرگز» نمره 1، «به ندرت» نمره 2، «گهگاهی» نمره 3، «اکثر اوقات» نمره 4، «همیشه» نمره 5، تعلق می گیرد.

نامیان و حسینچاری (1390) در تحقیقی با عنوان تبیین اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بر اساس باورهای مذهبی و هسته کنترل ضریب پایایی پرسشنامه را به روش آلفای کرونباخ 0/73 به دست آوردند. دولتی (1391) نیز در پژوهشی ضریب پایایی پرسشنامه را به روش آلفای کرونباخ 0/93 بدست آورد. در این پژوهش از نسخه 27 سؤالی استفاده شد. روایی پرسشنامه در پژوهش جوکار و دلاورپور (1386) با استفاده از روش تحلیل عاملی محاسبه شد که یافته ها بیانگر روایی مطلوب پرسشنامه بود.
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 19247 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 2

حجم فایل:160 کیلوبایت

 قیمت: 24,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    قابل استفاده برای کلیه پژوهشگران

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش پرسشنامه به زبان فارسی