تحقیق بررسی شیوه های پند و اندرز در آثار سعدی شیرازی

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
توضیحات:
دانلود تحقیق رشته ادبیات با موضوع بررسی شیوه های پند و اندرز در آثار شیخ اجل؛ سعدی شیرازی، در قالب فایل word و در حجم 126 صفحه.

بخشی از مقدمه:
در میان بیشتر ملت ها، بزرگان، شاعران و نویسندگانی هستند که فرهنگ و روح انسانی را عزّت و عظمت می بخشند . مانند گوته آلمانی، هومر یونانی، شکسپیر انگلیسی و ... .
در میان ایرانیان چنین کسانی کم نیستند. شاعران نامدار و جاودانی به سان فردوسی، مولوی، سعدی، حافظ، سنایی ، نظامی و ... که روح انسانی و فرهنگ را تعالی بخشیده اند و با کمال گرایی خود همه ی انسان ها را به خوبی ، زیبایی، عزّت، عظمت و پرهیز از هرگونه بدی، دعوت کرده اند و با آثارگران قدری که از خود به یادگار گذاشته اند ، موجب فخر ما ایرانیان شده اند و ما به آنها غرور می ورزیم. و این ارمغان بزرگ آنها برای ماست. اما اینجا سخن از سعدی است که آوازه ی او جهان شمول است و مرزهای ایران را شکسته و گستره ی جهانی را در بر گرفته و خود را نه تنها در تاریخ ادب ایرا ن بلکه در ادب جهان جاودان ساخته است.
به جرأت می توان گفت که هیچ یک از شاعران و نویسندگان به اندازه ی سعدی در زبان و ادب پارسی بر زبان ، فرهنگ ، شیوه ی بیان و تحریر پارسی زبانان حاکم نبوده است و هنوز این حکومت و نفوذ ادبی در نوشتار و گفتار مردم باقی است و این نفوذ مرهون اندیشه و مفاهیم و استواری کلام و سادگی و روانی سخن سعدی به ویژه در زمینه ی پند و اندرزهایی اخلاقی در نظم و نثر اوست . می توان گفت سعدی در سراسر قلمرو سخن پارسی یکتا و بی نظیر است . سخنان سعدی که بیشتر آنها حاوی یک آموزه ی اخلاقی است به شیوه ی سهل ممتنع به کمال رسیده است.

این پایان نامه که به شیوه های پند و اندرز در آثار سعدی پرداخته است به صورت پنج فصل تنظیم و گردآوری شده است :

فصل اول :که شامل مقدمه و ضرورت و اهمیت تحقیق و همچنین پیشینه و بیان مسئله می باشد.
فصل دوم : به عنوان شرح احوال سعدی تنظیم شده است که شامل مختصری از احوال و زندگی سعدی، ولادت، سفر ها و تاریخ وفات و همچنین سبک و شیوه ی گفتار سعدی می شود.
فصل سوم: با عنوان گفتاری درباره پندواندرز، ضمن تعریف پندو اندرز به بیان وتوضیح پندواندرز در ادب پارسی و همچنین آثار شیخ اجل پرداخته ایم.
فصل چهارم : شامل شیوه های پند و اندرز در آثار سعــدی است، به شگردها و شیوه هـایی پرداخته ایم که شیخ برای بیان نکات اخلاقی خود از آن بهـره برده و مخاطب را نصیحت نموده است.
فصل پنجم : به عنوان نتیجه گیری، به ذکر نتایجی پرداخته ایم که بعد از این پژوهش به دست آمده است.
دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 23166 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 126

حجم فایل:144 کیلوبایت

 قیمت: 32,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته ادبیات


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش